Kávézóm van, címlistám nincs. Hogyan gyűjtsünk véleményeket?

Tom | 2020-05-18

Itt (mint sok máshol) kreatívnak kell lenni. Hiszen, ha nincs címlista, nincs automatikus ügyfél értesítés sem. (Mik ezek? Pl.:

  • webshopnál megrendelés értesítők
  • hírekről SMS üzenetek
  • mobil értesítők
  • stb

)

Szóval ez esetben nem is tudjuk használni a Trustindex automatikus véleménykérő funkcióját (https://admin.trustindex.io/review_invite).

Mit lehet tenni?

Pár példa:

  1. A vendégek számára fel lehet ajánlani valamiféle ajándékot. Egy kis kóstoló, desszert, kávé, sütemény, bármi aminek a bekerülési költsége az Ön számára vállalható, de a vendég szívesen fogadná. Ha sikerül váratlan örömet csempészünk a hétköznapi szolgáltatásba, annak biztosan pozitív kicsengése lesz. Mindezért cserébe egy véleményért lehet folyamodni, persze kellő körültekintéssel. A nyomulás nem feltétlenül kifizetődő.
  2. Adjunk a vendégeknek egy névjegykártyán URL-t, QR kódot közvetlenül a véleménygyűjtő felületre. Lehet, hogy magától is rászánja magát és értékel.
  3. Egy kis segítség / support / kérdés-válasz esetén illedelmesen meg lehet kérni a kisegített érdeklődőt.
  4. Építhet címlistát is, ekkor a https://admin.trustindex.io/review_invite oldalon tudja feltölteni az e-mail címeket.

További tippek:

  • A példákat lehet kombinálni is.
  • Ezt a véleménygyűjtő kampányt lehet a vendégek felé kommunikálni cégtáblán, közösségi platformok postjaiban vagy akár a felszolgálásnál személyesen.
  • Ha fontos a nyilvántartás (pl értékes az ajándék), akkor lehet likeolni a véleményt, ezzel jelezve, hogy az a vélemény már “jutalmazva” lett. (Persze ezt is ki lehet játszani, de nem kell hozzá extra táblázatot vezetni, aktát nyitni, stb. A visszaéléshez pedig fifikás vendég kell… olyan meg lesz mindig.)
  • Ezeket a kampányokat egész addig lehet futtatni, míg el nem értük a kívánt számokat. A bekerülése költsége is jól kalkulálható
  • A véleménykérés során fontos, hogy a vendég keze alá dolgozzunk: adjunk neki egy cetlin/névjegyen linket, vagy QR kódot, ami éppen arra a platformra ( annak a véleményíró oldalára) mutat, amire éppen gyűjteni szeretnénk a véleményeket. Segítsünk neki, hogy gyorsan megtalálja, hogy hol tud véleményezni.

Szólj hozzá!

Category: Marketing