Idén augusztusban a Facebook globálisan megváltoztatta az üzleti Facebook oldalak korábbi ötcsillagos értékelési rendszerét, és a csillagos értékelési rendszer helyett két választásos ajánlom és nem ajánlom típusú új véleményezési rendszert vezetett be a vállalkozások céges Facebook oldalain.
Az Ájánlasokra keresztelt új fül továbbra is az üzleti Facebook oldalak korábbi reviews aloldalán (facebook.com/vallalkozasom-neve/reviews) érhető el, tehát a korábbi rendszert teljesen kivezette a nagytestvér.
A változással egy időben most már lehetőségük van a felhasználóknak értékelni a Facebook új véleményezési rendszerét, tehát elméletileg helyet biztosítanak, hogy elmondhassuk a véleményünket abban az esetben, ha netán nem tetszik az újdonság, ezért is feltételezzük, hogy még várhatóak apróbb változtatások az Ajánlások aloldalon.
Miért történtek a változtatások?
Ez a változtatás a korábbi jól bevált értékelési rendszerben része egy teljes körű, átfogó globális megújulásnak, amellyel a közösségi óriás a helyi mikro- és kisvállalkozásokat (local small businesses) szeretné segíteni.
Napjainkban több mint 80 millió vállalkozás van jelen folyamatosan és kommunikál rendszeresen az ügyfeleivel a céges Facebook oldalán keresztül a világban.
Mára a felhasználók 2/3-a legalább heti rendszereséggel látogatja meg valamelyik helyi vállalkozás üzleti Facebook oldalát vagy valamelyik helyi vállalkozáshoz köthető Esemény aloldalát.
A jelenlegi változtatások fő célját az adja, hogy szerette volna a közösségi óriás könnyebbé és egyszerűbbe tenni a helyi vállalkozások számára a potenciális ügyfelekkel és a korábbi vásárlókkal történő kapcsolattartást.
Mit érdemes tudnod az Ajánlások fül alatt található új véleményezési rendszerről?
Az ügyfeleid vagy a vásárlóid a legjobb márkanagyköveteid.
Amikor az emberek különböző szolgáltatások után keresnek a Facebook Local aloldalain, akkor gyakran ajánlást kérnek valamelyik közvetlen ismerősüktől egy-egy szolgáltatással vagy szórakozási lehetőséggel kapcsolatban.
Az új Ajánlások rendszer bevezetésével igyekszik a Facebook a vállalkozások és a felhasználók számára könnyebbé és egyszerűbbé tenni a vélemény elküldésének a folyamatát.
Azáltal, hogy most már képeket és címkéket is lehet csatolni egy-egy ajánlás mellé, ezért sokkal szofisztikáltabban ki lehet fejezni, hogy pontosan mit értékel a felhasználó.
Az ügyfelektől és vásárlóktól kapott friss ajánlásokat a Facebook megmutatja a vállalkozásoddal kapcsolatos Facebookos keresések esetében.
Az új sablonok a céges Facebook oldalak esetében azt a célt szolgálják, hogy a Facebook mobil alkalmazásban a felhasználók egyszerűbben és gyorsabban tudjanak az új, kiemelt gombok segítségével kommunikálni, visszajelzést adni egy-egy helyi vállalkozással kapcsolatban.
Az új Ajánlások fül alatt található aloldalon a vásárlóink és ügyfeleink mostantól nem tudnak minket 5 csillaggal értékelni (van arra is példa, hogy ettől függetlenül a véleményben elhelyezett csillag jelekkel megpróbálják az emberek megoldani), hanem az Ajánlom a következőt felirat alatt található igen vagy nem gombra kattintást követően tudják elküldeni a véleményüket az adott vállalkozással kapcsolatban.
Az új értékelési rendszerben a vélemény elküldésekor most már lehetősége van a felhasználóknak oda vonatkozó fotót vagy releváns címkét is a véleményhez csatolni, ezáltal pontosítani tudják, hogy pontosan milyen termékre vagy szolgáltatásra adtak visszajelzést.
Hogyan tudod bekapcsolni vagy kikapcsolni az Ajánlások funkciót?
A bal oldali menüben elhelyezkedő Ajánlások fület és magát a teljes funkciót a vállalkozásod céges Facebook oldalán a jobb felső menüsorban található Beállítások (ha admin vagy az oldalon) menüpont alatt található Oldal módosítása menüpont alatt tudod ki- és bekapcsolni, valamint itt tudod az oldalon lévő fülek sorrendjét is beállítani, de az üzleti Facebook oldal sablonját is itt tudod módosítani, tehát érdemes meglátogatnod ezt a beállítási oldalt.