Csak Marketingeseknek!
Szeretnéd tudni, hogy a veszteséges Google és Facebook hirdetési kampányaimat hogyan tudtam 1 hónap alatt nyereségessé tenni?
Wolf Gábornak és az új stratégiának köszönhetően növelni tudtam az ügyfeleim számát is többletköltségek nélkül! Ezt szeretném most megosztani Veled…
Molnár Gábor vagyok, 35 éves vállalkozó és egy saját hajbeültetés klinikát vezetek Budapesten.
A “hajbeültetés” kulcsszó a 13. legdrágább kulcsszó a Google keresőjében.
Jelenleg 1 db kattintás a “hajbeültetés” kulcsszóra 1600 forintba kerül, és semmi sem garantálja, hogy ebből a kattintásból valaki vásárolni fog.
Ráadásul ez az ár folyamatosan, évről évre növekszik…
1 évvel ezelőtt 1 kattintás ára “csupán” 1400 forintba került, de mégsem tudtam profitábilisan működni, mert a Google hirdetések elvitték az összes hasznomat.
A tendencia az, hogy Google és Facebook kattintás költségek évről évre nőnek, egyre nagyobb a verseny. Ha nem tartod a lépést az újdonságokkal, könnyen lehet, hogy Neked is veszteségesek lesznek a hirdetéseid egy idő után, mint nekem…
Ezért érdemes elébe menni a dolgoknak, hogy hozzám hasonlóan ne kelljen élet-halál harcot vívni a Google és Facebook hirdetés konverziós költségekkel.
Tudod, hogy milyen stratégiai újítást kellett csinálnom ahhoz, hogy a hirdetési kampányaim újra nyereségesek legyenek?
Szeretném elmondani Neked a saját történetemet, amiből kiderül
- hogyan változtattam meg a hirdetéseket
- hogyan változtattam meg a landoló oldalaimat
- hogyan alakítottam át a céges stratégiát
- És azt hogyan vonzottam be több vásárlót többletköltségek nélkül
Egy találkozással kezdődött minden
2019 ősszel találkoztam Wolf Gáborral a MarketingCommando alapítójával, aki alapjaiban változtatta meg a nézeteimet, és segített a weboldalamat, a hirdetéseket és a hirdetésekhez kapcsolódó landoló oldalaimat újratervezni.
Emellett ellátott olyan jelentős stratégiai tanácsokkal, amiknek döntő jelentősége volt a cégem és a kampányaim sikerességében. Ezeket szeretném megosztani veled.
Tudod, mi volt a legfőbb probléma a weboldalammal és a hirdetési oldalakkal?
Kiválóan nézett ki mindkettő, jó szövegek voltak, igényesen megtervezett grafika, de hiányoztak azok a bizalomépítő eszközök, amik a látogatókat vásárlókká alakítja át.
LEGFŐKÉPPEN A VALÓS VÁSÁRLÓI VÉLEMÉNYEK HIÁNYOZTAK.
Mivel nagy értékű szolgáltatásról beszélünk a hajbeültetés esetében, a mi vásárlóink szuper biztosak akarnak benne lenni, hogyha kifizetik a hajbeültetésre a 600.000-1.200.000 Ft közötti összeget, akkor kiváló minőségű szolgáltatást fognak kapni, és ugyanolyan dús és sűrű hajuk lesz, mint régen.
De mivel a vásárlóink 2019-ben nem találkoztak megfelelő mennyiségű hiteles vásárlói értékeléssel sem a honlapunkon, sem a hirdetési oldalakon, így inkább nem tőlünk vásároltak, hanem a konkurens hajbeültetés klinikáktól, mert nem bíztak meg bennünk.
A saját védelmembe szeretném azért elmondani, hogy votlak jó referencia képek, és volt pár házilag “barkácsolt” vélemény is az oldalunkon, de úgy látszik ez nem sokat ért…
Erre sajnos utólag jöttem rá és sok millió feleslegesen elköltött forintba került. Szeretném ha Te már nem esnél bele az én hibámba.
Tudod, hogy alapvetően mi a baj a házilag barkácsolt honlapra feltöltött véleményekkel?
Az, hogy nem hiszi el senki.
Megkértem pár barátot, akiknek volt nálunk hajbeültetése, hogy írjanak pár soros véleményt a weboldalunkra a hajbeültetésükről, majd én töltöttem fel a véleményüket a weboldalunkra.
Csak később jöttem rá, hogy a vevőink szemében ez nagyon hiteltelen volt és ezért nem tőlünk vásároltak, hanem a konkurenciától.
A saját weboldaladon megírt véleményeket ma már kitenni sincs értelme, mert gagyi hatást kelt, és nagyon hiteltelen.
Sőt!
Sokszor még ellenszenves is lehet, és sok esetben nagyon átlátszó, hogy a saját honlapodra teszel ki Te saját magadról véleményt, és még a formázást is Te magad csinálod…
Te hiszel ezeknek a véleményeknek, amikor más weboldalát nézed? Elolvasod őket?
Kötve hiszem.
Pedig a vélemények használata nagyon fontos, csak nem mindegy hogy használjuk!
Ahhoz, hogy megértsd a vélemények fontosságát, olvasd el ezt a rövid példát.
Én is ekkor értettem meg az egészet…..
Foglaltál már szállást a Booking.com-on anélkül, hogy megnézted volna az értékeléseket?
A mostani példámmal szeretném bebizonyítani Neked, hogy Te is sok esetben a vásárlói visszajelzések alapján döntesz, csak nem tudatosan, vagy nem veszed észre.
A Booking.com nem csak azért a világ legnépszerűbb szállásfoglaló oldala, mert egyszerű használni, hanem azért mert minden egyes foglalás után, megkérdezik a vásárlótól, hogy hogyan érezte magát az adott szálláson.
A rengeteg véleményt publikálják az oldalukon, és ezáltal azok a látogatók, akik a jövőben foglalni szeretnének, láthatják az adott hotellel, vagy szállással kapcsolatos legutóbbi tapasztalatokat.
Te is pont ugyanígy vásárolsz, mivel foglalás előtt, megnézed a szálloda értékelés pontszámát, elolvasol utána pár értékelést, majd ha minden megfelel az elvárásodnak, lefoglalod a szállást.
A Te potenciális vásárlóid, ugyanezt csinálják, amit Te a Booking.com oldalán.
Megnézik a cégeddel vagy termékeddel kapcsolatos értékeléseket, és azok alapján döntenek arról, hogy nálad vagy a konkurensednél fogják megvenni. Ezért mindenképpen Neked is el kell kezdeni gyűjteni az értékeléseket, és azokat minél több helyen megjeleníteni a potenciális vásárlóidnak.
Hogyan kell akkor az értékeléseket használni, hogy minden hitelesnek tűnjön, és segítse az eladásokat?
Wolf Gábor tökéletesen rávilágított a konzultáción, hogy a vélemények és az értékelések amiket korábban kitettünk a főoldalra és a landoló oldalra körülbelül a 0-val voltak egyenlők.
A helyzet az, hogy az emberek sokkal jobban megbíznak a közösségi oldalakon megírt véleményekben. Ilyen közösségi oldalak például a Google és a Facebook platformja.
De nem elég ha az értékelések csak a Facebook céges profilunkban érhető el, meg kell jeleníteni a lehető legtöbb helyen, hogy a vásárlói bizalmat építsük.
Ezért a megoldás az, hogy a közösségi oldalakon kell az értékeléseket gyűjtenünk, majd azokat a honlapunkon vagy webáruházunkon kell megjeleníteni forrás hivatkozással.
Ez a módszer hitelességet és egyben profizmust sugall.
Én mindenképpen azt ajánlom, hogy a Facebook-on kezdj el véleményeket gyűjteni, és azokat a véleményeket jelenítsd meg a honlapodon vagy a landoló oldaladon.
Én is ezt tettem és bevált. Egekbe szöktek a konverziók a hirdetési oldalakon, és az ügyfelek száma közel 40%-al nőtt meg miután alkalmaztam a Gábortól tanultakat.
Tudod mit csináltunk, mikor sikerült nyereségessé tenni a hajbeültetés hirdetéseinket valós vásárlói értékelésekkel?
A csapatom és én is annyira ledöbbentünk a kimagasló konverziós eredményeken, hogy készítettünk a valós vásárlói vélemények gyűjtéséhez és megjelenítéséhez egy saját szoftvert.
Azért döntöttünk a saját szoftver mellett, mert nem találtunk egy évvel ezelőtt olyan szoftvert a piacon, ami segített volna beágyazni az értékeléseket a különböző platformokból úgy ahogy azt mi szerettük volna.
Ezért létrehoztuk: www.trustindex.io
Ezzel szeretnénk másoknak is segíteni, hogy Ti is el tudjatok érni hozzánk hasonlóan fantasztikus eredményeket a valós vásárlói értékelések alkalmazásával.
Utánanéztünk, és Amerikában ez a trend már 3-4 éve óriási népszerűségnek örvend, de úgy látszik Magyarországra még csak most fog megérkezni.
A következő részben megmutatom lépésről lépésre hogy mit kell tenned ahhoz, hogy te is alkalmazni tudd ugyanazt a stratégiát, amit én is használok!
5 LÉPÉSES ÚTMUTATÓ A VÁSÁRLÓI BIZALOM MEGSZERZÉSÉHEZ
Hogyan nyerd meg a látogatóid bizalmát valós vásárlói értékelésekkel?
Lépés: Platform kiválasztása
Válassz ki egy platformot, amelyik szimpatikus: Google, Facebook, Yelp, Tripadvisor, Booking.com.
A saját tapasztalatom azt mutatja hogy a legnehezebb a Facebook oldalon véleményt gyűjteni, de a profilozás miatt a Facebook véleményeknek hisznek a legjobban az emberek.
Még akkor is a Facebooknak hisznek jobban az emberek ha az értékelés nem valós…
Elég érdekes, nem?
Erről elég sok következtetés levonható…
Lépés: Értékelések gyűjtése
A legegyszerűbben úgy tudsz értékeléseket gyűjteni, ha a saját címlistádra küldesz egy emailt, amiben megkéred az ügyfeleidet, hogy valamilyen minimális kedvezmény fejében írjanak a cégedről egy értékelést egy adott platformon.
Linkeld be mindenképp az adott platformot, hogy pontosan hova írjanak véleményt!
Ha szeretnéd mindezt automatizálni, akkor használd: www.trustindex.io szoftvert.
Megbízható az email kiküldés és egyszerű használni.
Lépés: Értékelések megjelenítése
Manapság nem egyszerű a Facebook vagy Google értékeléseket manuálisan beágyazni, és frissíteni az oldaladban heti szinten, amikor jön egy új értékelés.
Ez az egész folyamat automatizálható a www.trustindex.io szoftver segítségével.
A szoftver segítségével WordPress weboldalakba, Shoprenter-es vagy UnasShop-os webáruházakba is egyszerűen be tudod építeni a megszerzett valós vásárlói értékeléseket.
Nem kell hozzá programozói háttértudás.
Lépés: Rendszeresség
Az értékelés gyűjtést folyamatossá kell tenni.
Ugyanúgy ahogy Te is megnézed egy más cég véleményeit, hogy ki, milyen platformon, mikor adta, ugyanúgy a Te lehetséges vásárlóid is meg fogják ezt nézni.
Havi 3-5 valós vásárlói értékelés gyűjtése kötelező!
Lépés: Trustindex értékelés management szoftver használata
A www.trustindex.io szoftver előnye, hogy a vélemény widgetek, amikben megjelennek a véleményeid 100%-osan a saját weboldalad vagy webáruházad arculatára tudod szabni.
A szoftver ára olcsó, megegyezik egy számlázó program árával, havi 1140 Ft + áfába kerül.
Az ára már évi 1 vagy 2 db többlet rendelésből megtérül.
Nekünk nagyon sokat segített a szoftver, gyakorlatilag a veszteséges Google Adwords és Facebook kampányokat nyereségessé tette.
Nyilván ehhez az is kellett hogy magas színvonalú szolgáltatást nyújtsunk, amivel a vevőink elégedettek, és hogy heti szinten foglalkozzunk az értékelések gyűjtésével.
Azt gondolom, hogy a saját piacodon ezt Te is könnyen meg tudod csinálni!
Hogy lásd, hogy valósak az eredmények, és nem csak a levegőbe beszélünk, ezért a szoftver működésének a hatékonyságára garanciát adunk!
Hozz létre egy ingyenes Trustindex fiókot még ma! »