Ha arról álmodsz, hogy kiépítsd saját online márkaismertséged és növeld eladásaid, nagy hasznodra válhat ha megtanulod, hogyan szerezz Google értékeléseket a keresőmotor népszerűsége végett.
Fogyasztói értékelések alapján vett statisztikák azt mutatják, hogy a Google az első számú értékelő platform, mely megelőzi a Facebook-ot, Tripadvisor-t és egyéb társait.
Hogy egy kicsit számszerűsítsük a keresőmotor népszerűségét:
- A fogyasztók körülbelül 63%-a állítja, hogy legelsőként a Google-t nézik meg mikor értékelések után keresnek.
- A platform emellett büszkélkedhet a ténnyel, hogy az összes online értékelés 57,5%-át magáénak tudhatja.
Szóval ha növeled a pozitív értékeléseid számát a Google My Business oldaladon, akkor vállalkozásod is virágozhat azáltal, hogy javítod a helyi SEO rankod, mely tulajdonképp azt jelentené, hogy saját vásárlóid lennének a legfőbb marketing forrásod.
Miért kellene minél több Google értékelésre törekedned?
A legtöbb márka és sikeres cég úgy gondolja, hogy hatásos marketing stratégia az, ha értékeléseket kér Google-ön. Ez logikus, ha azt nézzük mennyire népszerű a keresőmotor a fogyasztók körében.
Meggyőző bizonyíték áll rendelkezésünkre egy kutatás alapján, mely szerint azon cégek, akik kérnek visszajelzéseket általánosságban magasabb értékelést kapnak (körülbelül 4,4 csillag), ellenben azokkal, akik nem teszik ezt (3,9 csillag).
Bátran kijelenthetjük, hogy aktívan megkeresni és megkérni a vásárlókat Google értékelésre sokkal több 5-csillagos értékeléshez vezet. Ezzel szemben a felszólítás nélküli vélemények nagyobb eséllyel lesznek 1-csillagosak, mely kifejezetten rontja céged hírnevét az idő előrehaladásával.
Természetesen nem minden visszajelzés lesz pozitív, de ez ne bátortalanítson el. A negatív értékelések is hasznos belátást nyújtanak céged fejlesztéseibe, míg a pozitívak megerősítik a jelenlegi kezdeményezéseket.
Még ha aktívan is kérsz visszajelzéseket és egy részük negatív lesz, ekkor sem kell aggódnod. Sőt mi több, hosszútávon előnyös céged számára. A vállalkozások az ilyen negatív vélemények hatására iktatnak be változásokat, szóval van esély rá, hogy céged számára értékes információkat és belátásokat kaphatsz a vevőid visszajelzéseiből.
Szóval hogyan is szerezhetsz több Google értékelést?
Dolgok, amikre emlékezz, mielőtt értékeléseket kérsz Google-ön
Pontosan négy dolgot kell észben tartanod, mielőtt bármit is lépsz.
Hozz létre egy Google My Business fiókot
Ha esetleg még nem rendelkezel egyel, akkor mindenképp készíts egy Google My Business fiókot. Ennek segítségével kezelheted a céged információit a Google fő funkcióin belül mint a Maps, a keresés, és a vásárlóid által hagyott visszajelzések.
Ne csak pozitív értékeléseket kérj
Ez egy veszélyes lépés, melynek keretein belül az adott cég kikéri a vásárló véleményét privát módon (e-mail vagy kiküldött kérdőíven keresztül), mielőtt megkérné az értékelés publikus megosztására.
Hogy elkerüld az esetleges büntetést, jobb, ha átolvasod a Google szabályzatát erről a pontról, mielőtt felkeresed fogyasztóid. Végül is joguk van nem kellemetlenül érezni magukat negatív tapasztalatuk megosztása során, ha kielégítetlen élményben volt részük cégeddel kapcsolatban.
Válaszold meg értékeléseidet
Fogyasztói értékelések alapján szűrt adatok azt mutatják, hogy jelentős része a vásárlóknak (körülbelül 53%-uk) elvárja, hogy a visszajelzés posztolását követő 7 napon belül választ kapjanak. Vedd ezt figyelembe, és próbálj meg reagálni vevőid értékeléseire, amint csak lehet. Tanuld meg hogyan kell megfelelően válaszolni az értékelésekre, hogy megfelelően felkészült legyél bármilyen szituáció kezelésére.
Ne vegyél értékeléseket
Nem is kellene elmondani, de soha ne “ösztönözz”, azaz vásárolj nem hivatalos, organikus értékeléseket céged számára, hiszen ezzel direkt módon ellent mondasz és megszeged a Google irányelveit.
7 legjobb mód a Google értékelések szerzésére
Miután végeztél a fentebb említett lépésekkel, ideje figyelmet fordítanod a legjobb módszerekre, melyek segítségével még több értékelésre tehetsz szert.
Ezzel a 7 módszerrel fejlesztheted céged online jelenlétét és vásárlóid élményét.
1. Hozd ki a legtöbbet a Google My Business Marketing Kit-jéből
A GMB Marketing Kit oldal temérdek mennyiségű eszközt és forrást ad rendelkezésedre, melyek segítségével marketing anyagokat készíthetsz vállalkozásod számára. Ez azt jelenti, hogy készíthetsz reklámanyagokat többféle médiumon keresztül, mint közösségi posztok és matricák.
2. Készítsd el céloldalad
Azáltal, hogy megtervezed és elkészíted céged céloldalát, képes vagy biztatni fogyasztóidat arra, hogy értékeléseket hagyjanak a szolgáltatásaidról, termékeidről.
A céloldal elkészítésével használhatod közösségi platformjaidat arra, hogy forgalmat irányítsanak rá, például linkek megosztásával. Illetve megemlítheted vásárlóidnak a tranzakció után közvetlenül, hogy friss legyen az emlékezetükben az információ.
A céloldalad képes vagy további eszközök segítségével optimalizálni, mint például egy hírnév menedzsment szoftver használata, illetve értékelés widgetek elhelyezése. A Trustindex többek között ezekre is képes, és még sok más funkcióra, melyekkel releváns információkat nyerhetsz értékeléseidből amellett, hogy biztatod is őket azok megosztására.
3. Építsd ki e-mail stratégiád
Az egyik legjobb módszer Google értékelések megszerzésére fogyasztóidtól az az, ha az e-mailezést sem hanyagolod el. Ha rendelkezel e-mail hírlevéllel, vagy bármi egyéb stratégiával, felhasználhatod ezeket arra, hogy céloldaladra vagy a GMB oldaladra linkelhess, vagy szimplán megkérd a vásárlód értékelés posztolására.
Az e-mail marketing azonban időigényes lehet, szóval érdemes lehet ebből a célból segítséget alkalmaznod, vagy olyan eszközt keresned, mely segítségével automatizált e-maileket küldhetsz a Google értékelések begyűjtésére.
4. Készíts értékelés-linket
A Google értékelés link segítségével vevőidet közvetlenül a céged GMB oldalára irányíthatod, mely nagyon hatásos az új értékelések megszerzésében. Ez a link elhelyezhető e-mailekben vagy közösségi médiáidon, de akár nyugtára és szórólapokra is nyomtathatod.
5. Kérjenek véleményeket az alkalmazottaid is
Ha céged rendelkezik fizikai boltokkal, megkérheted az ott lévő alkalmazottaid, hogy emlékeztessék fizetés után a vásárlókat a véleményezésre. Ez a személyes kontaktus egészen hatásos stratégiának bizonyulhat.
Számos módja van ennek anélkül, hogy túl erősködően jönne át a vevőknek; itt egy példa:
“Köszönjük, hogy ellátogatott ma hozzánk! Ha elégedett volt termékeinkkel/szolgáltatásainkkal, kérem ossza meg tapasztalatait Google-ön. Véleménye nagyon értékes számunkra és sokat segít abban, hogy még nagyszerűbb élményeket nyújthassunk vásárlóink számára.”
Azáltal, hogy biztatod alkalmazottaid a cég sikerének törekedésére, erős csapatszellemet építhetsz ki a közös célok elérésére. Ez egy erőteljes gondolkodásmód, melyet elültethetsz az alkalmazottakban, és nagyban segíti vállalkozásod növekedését is. Mindenki számára előnyös és hasznos.
6. Válaszolj rendszeresen
Nemcsak ajánlott, de szükségszerű, hogy egy bizonyos rendszerességgel válaszolj a fogyasztói visszajelzéseidre. Mint ahogy korábban említettük, a vásárlók 53%-a az első 7 napon belül elvárja, hogy válaszolj nekik. Miért is váratnád meg őket?
Ha korábban válaszolsz nekik, mint ahogy Ők azt várták, akkor úgy fognak cégedre tekinteni, mint megbízható és hatékony vállalkozás, ami csak jót jelent. Emellett amikor válaszolsz egy értékelésre, a vásárló úgy érzi, hogy törődsz azzal, amit Ő cégedről gondol.
7. A vásárlói elégedettség legyen az első
Ha több értékelést szeretnél, az egyik legjobb dolog, amit tehetsz cégként az az, ha első helyre teszed a vásárlóid elégedettségét. Hiszen ha nem ez élvez elsőbbséget a vevő, hogyan szereznél 5-csillagos értékeléseket?
Ez azt jelenti, hogy mindent meg kell tenned annak érdekében, hogy a vásárló jól érezze magát minden szakaszában a tranzakciónak, és ha nem vagy biztos a dolgodban, akkor ne félj megkérdezni őket, hogy kell -e esetleg valamiben segítség.
Konklúzió
Időbe telhet látnod az eredményeket még azután is, hogy megtanultad hogyan szerezz több Google értékelést. Amíg a vásárlók elégedettségére fókuszálsz és megteremted céged online jelenlétét, addig a bizalom és 5-csillagos értékelések idővel jönni fognak. És miután elkezdtek beáradni, bőséges közösségi bizonyítéka lesz vállalkozásodnak, mellyel eljuthatsz a csúcsra.
Szóval ne várj tovább, kezdd el a Google értékelések begyűjtését még ma!>>