A koronavírus válság még csak most kezdődik nálunk.
Az Európai vezetők Kínával ellentétesen nem egységesen lépnek fel a vírus elleni harcban, és ezzel óriási gazdasági kockázatnak teszik ki az egész Európai Uniót.
Kína legjobban fertőzött részén, Wuhanban 2 hónap alatt sikerült megállítani a vírus terjedését lakhelyelhagyási tilalom bevezetésével, de a gazdasági károk így is óriásiak. Egyes gazdasági elemzők szerint 9-12 hónap kell mostantól, hogy a gazdaság helyreálljon Kínában.
Európában ahány ország, annyiféle szankció, annyiféle próbálkozás.
Hiába próbálnak létrehozni az Európai országok egy egységes Uniót, egy ilyen probléma tökéletesen rávilágít arra, hogy az Unió nem egységes, és nem hatékony.
Nem tudom személy szerint megmondani, hogy meddig fogja húzni az EU az egységes fellépést a vírus elleni harcban, de biztos vagyok benne, hogy hónapokra vagyunk még a megoldástól.
A gazdasági károk jelen helyzetben még csak minimálisnak sem mondhatók ahhoz képest, ami lesz néhány hónap múlva.
A koronavírus gazdasági hatásai a magyar cégekre nézve
Az eddigi válságok mindig új lehetőségeket, új munkahelyeket, új technológiákat hoztak maguk után.
A jelenlegi koronavírus kapcsán kialakult válság azonban ettől teljesen eltérő lesz, mivel az embereket otthonmaradásra buzdítják vagy éppen bezárják hónapokra házi karanténba.
Így korlátozott lesz a cégek lehetősége a termékek vagy szolgáltatások eladására, vagy kizárólag online tudnak majd eladni.
Ez rengeteg elbocsátással fog járni a következő hónapokban.
A cégek többsége nem rendelkezik több hónapos vagy éves tartalékkal, és nem akarja annak a kockázatát vállalni, hogy az otthonmaradás ideje alatt fizetést adjon a munkavállalóinak, mert jelen helyzetben a cégvezetőknek arról sincs elképzelésük, hogy mikor és hogyan lehetne újra elindulni.
Amikor mindenki retteg, és nem vásárol szinte senki, mit érdemes cégvezetőként csinálni jelen helyzetben?
Véleményem szerint, amit lehetett költség oldalon, azt minden cégvezető megtett. Maximális költséget csökkentett. Így már át lehet vészelni akár 4-6 hónapot is egy átlagos kis cégnek.
De mi van a jövővel?
Az újraindulás lassú lesz, fájdalmas és egyben nehéz.
Mindenki azt gondolja, hogy lemegy ez a 2-3 hónap, és az emberek azonnal vásárolni fognak, és mindenki ott folytatja a költekezést, ahol abbahagyta.
Csak azt felejtjük el, hogy a cégek többsége elküldte a dolgozóit, akiknek szintúgy nem volt sok tartalékjuk, és 2-3 hónap alatt felélnek mindent.
Innentől fogva pedig a fogyasztók nem azért fognak dolgozni, hogy meg tudják venni az új ruháikat, elektronikai kütyüiket, autóikat, hanem azért, hogy legyen mit enniük.
Tehát onnantól hogy a vírust sikerül majd visszaszorítani (tegyük fel hogy az EU áprilistól már egységesen lép fel), Kínához hasonlóan el kell hogy teljen 9 hónap, hogy a fogyasztás visszaálljon az eredeti szintjére.
Ebben a forgalommentes időszakban célszerű újratervezni cégünk stratégiáját, és olyan technológiai újításokat bevezetni, amik hatékonyak és minimális költséggel járnak.
Mi lesz akkor, ha vége lesz a vírusnak és újraindul a gazdaság?
Az újraindulás pillanatában a cégek megpróbálják visszaszerezni jól teljesítő munkatársaik többségét, és rá fognak ugrani minden lehetséges vevőre, mivel ekkor már nekik sem volt jó ideje bevételük.
Ez azonban óriási, eddig soha nem látott szintre fogja emelni a versenyt az értékesítésben.
Innentől kezdve pedig az fog talpon maradni aki a legjobb, legügyesebb és legtőkeerősebb.
Hogyan érdemes megváltoztatni a céged kommunikációját, stratégiáját, hogy még versenyképesebb legyél?
Amerikai kutatók tudományosan bebizonyították, hogy az online vásárlási szokások radikálisan átalakultak az elmúlt 5 évben.
A vevők az online vásárlás előtt kivétel nélkül elolvassák a cégedről írt véleményeket, tapasztalatokat az interneten, majd a következő történik:
- Ha jók a tapasztalatok, és elegendő mennyiségű értékelést találnak a cégedről vagy az általuk online megvásárolni kívánt termékről, akkor ez megerősíti őket a vásárlásban, és a konkurens cégek helyett tőled fognak vásárolni.
- Ha nincs a cégedről elegendő mennyiségű, minőségű visszajelzés, értékelés az Interneten, akkor a potenciális vásárlóid bizonytalanná válnak, majd egy kattintással bezárják az oldalad, és megkeresik ugyanazt a terméket vagy valami hasonlót máshol, ahol nyoma van a pozitív vásárlói visszajelzéseknek.
Egy 2017-es kutatás során megtudhattuk, hogy a fogyasztók 7 értékelést olvasnak el átlagosan, mielőtt megbíznák az adott vállalatot pénzükkel. Ez hattal több, mint az ezt megelőző évben. Ebből az adatból láthatjuk, hogy a vásárlói visszajelzések fontossága évről évre egyre nagyobb szerepet kap.
Foglaltál már szállást a Booking.com-on anélkül, hogy megnézted volna az értékeléseket?
A mostani példámmal szeretném bebizonyítani Neked, hogy Te is sok esetben a vásárlói visszajelzések alapján döntesz, csak nem tudatosan, vagy nem veszed észre.
A Booking.com nem csak azért a világ legnépszerűbb szállásfoglaló oldala, mert egyszerű használni, hanem azért mert minden egyes foglalás után, megkérdezik a vásárlótól, hogy hogyan érezte magát az adott szálláson.
A rengeteg véleményt publikálják az oldalukon, és ezáltal azok a látogatók, akik a jövőben foglalni szeretnének, láthatják az adott hotellel, vagy szállással kapcsolatos legutóbbi tapasztalatokat.
Te is pont ugyanígy vásárolsz, mivel foglalás előtt, megnézed a szálloda értékelés pontszámát, elolvasol utána pár értékelést, majd ha minden megfelel az elvárásodnak, lefoglalod a szállást.
A Te potenciális vásárlóid, ugyanezt csinálják, amit Te a Booking.com oldalán.
Megnézik a cégeddel vagy termékeddel kapcsolatos értékeléseket, és azok alapján döntenek arról, hogy nálad vagy a konkurensednél fogják megvenni. Ezért mindenképpen Neked is el kell kezdeni gyűjteni az értékeléseket, és azokat minél több helyen megjeleníteni a potenciális vásárlóidnak.
2020-ban a lehetséges vevők vágyakoznak az első-kézből való tapasztalatok és értékelések olvasása után
Nekem is, neked is és minden olyan cégnek, aki profitábilisan szeretne működni a jövőben, követnie kell az új trendeket.
AZ ÚJ TREND: Valós vásárlói értékelések gyűjtése és publikálása minden lehetséges csatornán
A pozitív vélemények jelentik az utat a jövőbeni fogyasztók bizalmához.
A vélemények nem csupán a fogyasztói döntésekre vannak befolyással, hanem a vállalat hitelességét is erősítik. Rendelkeznek az erővel, amellyel megnyerhetjük fogyasztóink bizalmát, és ösztönzik őket a vállalattal való érintkezésre. Az ügyfél-interakció pedig nagymértékben javítja vállalatunk profitját.
Építsd fel a vásárlói bizalmat valós Google, Facebook, Tripadvisor vagy Booking értékelésekkel.
A Trustindex.io szoftverének segítségével egyszerűen tudsz akár több száz valós vásárlói véleményt gyűjteni a Facebook, Google, Tripadvisor vagy Booking céges oldaladon.
Ezeket az értékeléseket fejlesztő segítsége nélkül meg tudod jeleníteni a honlapodon, webáruházadban, és be tudod építeni az értékesítési csatornád összes részébe.
Ezáltal a potenciális vásárlók megfelelő mennyiségű értékelést fognak látni a termékedről vagy szolgáltatásodból a honlapodon, és ha jók a visszajelzések, nagyobb valószínűséggel fognak nálad vásárolni mint a konkurenciádnál.
Kezdj el minél hamarabb Te is értékeléseket gyűjteni, és jelenítsd meg a valós vásárlói értékeléseidet honlapodon vagy webáruházadban minél több helyen!
Hozz létre egy ingyenes fiókot! »